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Der Getriebe Spezi sagt
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Er fragt ob das Getriebe ein eigenes steuergerät hatt oder mit über das Motor steuergerät leuft.
Ist er denn jetz der Spezi oder nicht?
Vorausgesetzt ich habe den Thread jetzt richtig verstanden: Wenn das Getriebe warm ist, geht der Overdrive AUS (Lampe O/D OFF geht an) richtig?
Die Amis haben drüben im 2nd Gen-Forum n passenden Thread. Folgende "Ursachen" für das Verhalten haben die da aufgeführt:
*Assuming that the OD Switch on the stalk is off, the switch could be defected causing the OD circuit to be defeatured. This does happen!
*Overdrive circuit fuse is open.
*The overdrive switch circuit either open or shorted. Check the connectors at the transmission for corroded terminals. This is very common on older RAMs.
Alles eher in Richtung Fehler im Schaltkreis. Da du aber im kalten Zustand keine Probleme hast sollte auch am Schalter/Sicherung/Verkabelung nix sein.
*Incorrect outputs from the Distance or Coolant Sensors. A punky Distance Sensor can caused a weird collection of symptoms, including no 3-4 shift. Also, remember that the 46RE will not shift in to fourth gear until the transmission fluid reaches a certain temperature. If the coolant temperature sensor is bad you will not get a 3-4 shift. If this problem is recent to the winter weather, this should be a prime suspect.
*Incorrect output or intermittent output from the Throttle Position Sensor. On Dodge trucks the Throttle Position Sensor can cause all kinds of problems. Maybe even global warming!
*The Neutral Sense circuit to the PCM is open or shorted.
*The Overdrive Solenoid either shorted, open, or weak. On older 46REs the solenoid plungers became partially magnetized over time causing inoperation.
*The Overdrive Solenoid feed orfice is clogged in the valve body. A very common problem on vehicles that DID NOT receive a reqular transmission filter and fluid maintence.
Geht alles in richtung Sensoren - ganz vorne natürlich der TRANS-Temp Sensor -> Wenn der falsche Werte wirft, ist das O/D deaktiviert. Und so n Sensor kann durchaus auch erst bei höheren Temperaturen das spinnen anfangen. Wurde der auch getauscht? Im Zweifelsfall vielleicht durchmessen? Meiner zeigt am OBD-Port leider keine Werte an für die TRANS-Temp, nur im Instrumentencluster, aber da halt eher ungenau.
*Low hydraulic pressure. This can be caused by a number of things, too. But before you suspect the pump I'll bet that the Anti-Drain Back valve in the transmission line is clogged. Some shops clean them, but I would recommend replacing it and changing out the fluid.
Zu wenig/zu viel Öl? Sollte der Getriebespezi ja wissen - die Ölmenge ist AUSSCHLAGGEBEND! Was ich gar nicht weiß: Ist im O/D extra Öl oder hängt das mit am normalen Getriebe dran?
*Failed Overdrive Clutch. Unfortunately, this is somewhat common in earlier years, especially vehicles that towed heavy loads or were used in hilly country with the vehilce in overdrive.
*Failure of the Overdrive Piston Seal. Usually not a problem unless very high mileage or Dexron-Mercon fluid was used.
Verschleiss. Hat der wagen früher schwere Ladung befördert? Vielleicht in Gelänge mit vielen Bergen? Das nutzt wohl auch die O/D Kupplung ab.
*Clogged Overdrive Check Valve. The result of dirty transmission fluid.
Verstopfung in einem Ventil. Hat der Kollege das Getriebe auch gereinigt/gespült? War mal lange altes Öl drin?
*If this transmission has been "overhauled" or "rebuilt" by an independent and they DID NOT use a Mopar transmission overhaul kit, it is very possible that Overdrive Piston has the incorrect spacer installed.
Kein originales Wartungskit verwendet - dadurch ein Fehler (müsste ja aber dann schon vorher nach einer Getrieberevision aufgetreten sein) Seit wann hast du den Fehler denn?
*PCM failure (the least likely).
Zu guter letzt: das Steuergerät. Das würd ich aber erst dann angehen, wenn alle einfachen Sensoren durchgetauscht und getestet sind.