VIN Check Theft Car

Dodge-Forum

Help Support Dodge-Forum:

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, and others.
tja, nach dem Pech von gestern interessier ich mich fuer naechstes Fahrzeug, Carfax.com zeigt sechs eintraege, aber ohne Zugang...kann mir mal einer was dazu sagen?

danke danke,

Rob

VIN: 1D7HA18D45S135237

Zuletzt bearbeitet von einem Moderator:
Date: Mileage: Source: Comments:
10/01/2007 Texas
Motor Vehicle Dept.
Oklahoma City, OK
Title #29721039354133839 New owner reported
SALVAGE TITLE/CERTIFICATE ISSUED

kam als letzter Eintrag raus, Haendler bestaetigt einen Theft, also Diebstahl Fahrzeug.

Bin nen Jungspund, was spricht dagegen einen Theft Fahrzeug zu nehmen? Meine, wenn es instand gesetz wurde...

Gruss, Rob

musst du wissen wofür du dein geld ausgibst....wir sind alle noch keine hellseher, weiss kein mensch was mit dem auto passiert ist...natürlich kannst auch mit sauberem carfax ne gurke bekommen (workhorse etc)....ach so, zum thema sauber gemacht: hab neulich nen rahmen (kein dodge) gesehen der mit u-bodenschutz gespachtelt worden war - rahmen = zieharmonika, von ausssen aber glatt wie ein babypopo, erst beim strahlen wurds klar :roll: ....wie heisst so schön: jeden tag steht ein dummer auf, mann muss ihn nur finden..... :mrgreen:

Also Diebstahl sieht im carfax aber anders aus. Hier steht was anderes:

VIN: 1D7HA18D45S135237
Year: 2005
Make: Dodge
Model: Ram 1500 Laramie / SLT / ST
Style/Body: Quad Cab 6P
Class: Pickup - Full Sized
Engine: 5.7L V8 MPI / SMPI
Country of Assembly: United States
Vehicle Age: 3 year(s)
Calculated Owners: 2
Last Reported
Odometer Reading: 57.412

No accident record reported through state agencies or independent sources
No corrected title record
No duplicate title record
Emission/safety inspection record(s)
Loan/Lien record(s)
No fire damage incident record
No repossessed record
No theft record
Storm area registration/title record(s)

02/03/2005 HOUSTON, TX 6 Independent Emission Source PASSED EMISSION INSPECTION
02/28/2005 TOMBALL, TX Motor Vehicle Dept. REGISTRATION EVENT/RENEWAL Reported registered/titled prior to storm event in FEMA designated storm area. We recommend a professional vehicle inspection to confirm no storm damage.
03/16/2005 TOMBALL, TX Motor Vehicle Dept. TITLE (Title #:10131438416151924) (Lien Reported) Reported registered/titled prior to storm event in FEMA designated storm area. We recommend a professional vehicle inspection to confirm no storm damage.
02/01/2006 TOMBALL, TX Motor Vehicle Dept. REGISTRATION EVENT/RENEWAL
02/01/2007 TOMBALL, TX Motor Vehicle Dept. REGISTRATION EVENT/RENEWAL
02/05/2007 HOUSTON, TX 57,412 Motor Vehicle Dept. PASSED EMISSION INSPECTION
PASSED SAFETY INSPECTION
10/01/2007 TX Motor Vehicle Dept. TITLE (Title #:29721039354133839)
JUNK VEHICLE
SALVAGE

Junk vehicle ist so ziemlich das schlimmste Was es gibt. Laut Definition: Das Fahrzeug eignet sich auf keinen Fall mehr zum Aufbau, sondern max. als Teileträger

Term Section Location Definition

Junk Title and ProblemCheck The vehicle’s parts have been salvaged for reuse and the remainder of the vehicle has been destroyed or scrapped. This vehicle has been declared a total loss, is not road worthy and should not be titled again for use on the road.
Salvage Title and ProblemCheck A salvage vehicle is a vehicle that has been wrecked or damaged beyond repair; declared a total loss by the insurer; or declared a total loss by reason of theft. When an insurance company as a result of a total loss settlement acquires a vehicle, the insurance company must apply for a Salvage Certificate. If the owner retains possession of a salvage vehicle, the owner must obtain a Salvage Certificate before receiving a total loss statement from the insurance company.
Emission/Safety Inspection Vehicle Use and EventCheck An approved emission testing station has inspected the vehicle to measure the amount of pollutants the vehicle emits into the environment.
Storm Area Registration/Title Vehicle Use and EventCheck Storm registration/title refers to information reported to us that a vehicle was registered or titled prior to the storm event in FEMA designated storm damaged area. Storm events can include hurricanes, floods and other natural disasters. While a vehicle may have been reported as titled or registered in an affected area, it may not have been damaged by the storm, or it may have been moved to safety during the storm. We recommend a thorough professional inspection of the vehicle to confirm no storm damage.
Loan/Lien Vehicle Use and EventCheck A loan/lien is the legal right to take and hold or sell the vehicle of a debtor as security or payment for a debt. Normally, a vehicle will have a lien due to a loan or unpaid repair bill against the vehicle.

Ich glaube du bist hiermit der offizielle Zitronenfinder-König
:-D

Juhu, Zitronen Koenig!

Morgen hab ich noch nen VIN...sehen wir mal was rauskommt

Danke, Rob

also Rob, warum suchst Du Dir in USA (ebay.com) nicht ein vernünftiges Auto und holst es rüber als Dir hier irgendwelche Gurken bei dubiosen Händler anzulachen ???????

also Rob, warum suchst Du Dir in USA (ebay.com) nicht ein vernünftiges Auto und holst es rüber als Dir hier irgendwelche Gurken bei dubiosen Händler anzulachen ???????

Gut das du das sagst. Ich wollte sowas auch schon vorschlagen.
Mach´s so wie ich vor 14 Tagen.

Auto aussuchen, vorher von zuhause alles checken, 10 Tage Urlaub, rüberfliegen und ansehen und noch ein paar schöne Tage machen....
freu freu freu

könnte dir da jemand empfehlen , der des ganz gut macht ( mit der abwicklung und und und)

schreib mir pm , dann geb ich dir mal seine daten

Bevor Du Dir hier nen Wolf suchst, schau lieber mal überm Teich, dauert zwar länger
zahlt sich aber letztlich sicher aus, sind genug hier die das auch gemacht haben, mich eingeschlossen
:!:

Oben