Nachdem deine Mutter lose war, nützt dir deine Markierung nichts mehr.
Du musst die Lagervorspannung neu einstellen.
das mit den 285 NM stimmt schon und dann:
(15) Slowly tighten the nut in 6.8 N·m (5 ft. lbs.) increments until the desired rotating torque is achieved. Measure the rotating torque frequently to avoid over crushing the collapsible spacer (Fig. 58).
(16) Check bearing rotating torque with an inch pound torque wrench (Fig. 58). The torque necessary to rotate the pinion should be:
• Original Bearings: 1 to 3 N·m (10 to 20 in. lbs.). • New Bearings: 2 to 5 N·m (15 to 35 in. lbs.). (17) Position exciter ring on differential case. (18) Using a brass drift, slowly and evenly tap the
exciter ring into position.
Um den Rotating Torque zu Messen sollen de Räder und Bremstrommeln ab, und du brauchst einen passenden Drehmomentschlüssel, mit Zeiger, nicht klickend.
Gruss Bernd