ventile einstellen

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Na das ist doch mal ne handfeste Aussage!
Wobei mir das Ventilspiel sehr "straff" erscheint
oder soll es 0,1bzw.0,2 inch sein?
0,1=0,254mm E
0,2=0,508mm A
 
hi jungs

im 03 manual steht:
STANDARD PROCEDURE - VALVE LASH
ADJUSTMENT AND VERIFICATION
NOTE: To obtain accurate readings, valve lash measurements
AND adjustments should only be performed
when the engine coolant temperature is less
than 60° C (140° F).
The 24–valve overhead system is a “low-maintenance”
design. Routine adjustments are no longer
necessary, however, measurement should still take
place when trouble-shooting performance problems,
or upon completion of a repair that includes removal
and installation of the valve train components or
injectors.


die masse stimmen

INTAKE 0.254 mm (0.010 in.)
EXHAUST 0.508 mm (0.020 in)


hier die min max masse:

VALVE LASH LIMIT CHART
INTAKE
0.152 mm ( 0.006 in.)
MIN.
0.381 mm (0.015 in.)
MAX.
EXHAUST
MIN.
0.381 mm (0.015 in.)
MAX.
0.762 mm (0.030 in.)
note:
If measured valve lash falls within these
specifications, no adjustment/reset is necessary.
Engine operation within these ranges has no adverse
affect on performance, emissions, fuel economy or
level of engine noise.
 
Zuletzt bearbeitet von einem Moderator:
Na das ist doch mal ne handfeste Aussage!
Wobei mir das Ventilspiel sehr "straff" erscheint
oder soll es 0,1bzw.0,2 inch sein?
0,1=0,254mm E
0,2=0,508mm A


1 inch = 25,4mm
0,1 wären 2,54 mm Ventilspiel :shock: :shock: :shock:

0,01 inch einlass und 0,02 inch auslass bei Cummins bis 1998
ab 1999
INTAKE
0.152 mm ( 0.006 in.)
MIN.
0.381 mm (0.015 in.)
MAX.
EXHAUST
MIN.
0.381 mm (0.015 in.)
MAX.
0.762 mm (0.030 in.)
 
Dann ist das ja auch geklärt. Der FIAT meiner Tante hat Hydros und Einstellschrauben-hatte mich
erst gewundert- aber sie dienen nur zur Grundeinstellung.
Hydros sind in der Tat eine feine Sache aber sie sind auch anfällig gegenüber Öldruck,Ölqualität
und Ölverschmutzung daher finden sie im LKW-Bereich so gut wie keine Anwendung.
 
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