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rebuild = Wiederaufbau
salvage = retten

....das in Verbindung mit falschem Tachostand lässt nichts Gutes vermuten.

Ich würde versuchen, die Karre zurückzugeben!!

Obwohl....könnte schwierig werden dem deutschen Vorbesitzer nachzuweisen, dass er von dem Unfall und dem falschen Tachostand gewusst hat
:(
 
Zuletzt bearbeitet von einem Moderator:
Rechtsschutz hab ich. Aber ohne Verkehrsrechtschutz.
Aber zählt ja nicht zu Verkehr oder? Geht ja um Mangel an einem Kauf

Selbst wenn Du keine hast, solltest Du mal zum Anwalt....

Ruf erst mal Deine RSV an und schildere das Problem.
Da bekommst Du schon mal erste Info.
Auch darüber, ob der Fall abgedeckt ist.
Es bringt nichts, das hier im Detail durch zu hecheln,
zumal Du nicht wissen kannst, ob der Verkäufer hier mitliest.

Ruhig Blut!
 
Ja ich ruf morgen direkt meine RSV an.

Mir wird echt schlecht gerade. Hätte nicht gedacht das mich sowas mal trifft.

Zumal das Fahrzeug sauber da steht und keine unnormalen Abnutzungen hat.
Bis eben das revidierte Getriebe das jetzt noch Probleme macht.
Irgendwie hab ich da wenig Hoffnung in dem Fall Recht zu bekommen, da Privat Verkauf.

Ich halte euch hier auf dem laufendem.
 
Auf das Getriebe hast du doch noch Garantie. Also keine Panik, wenn der Unfall sauber repariert worden ist, kannst du mit dem falschen Tachostand ja vielleicht leben. Das Auto muss ja nicht zwangsläufig ne Gurke sein.
Kopf hoch, das wird schon
:-D
 
Mal eine Frage , ist das zufällig ein schwarzer mit 2500 er Aufschrift auf den Türen

MfG scheke
 
Salvaged title ist in der regel ein totalschaden auf versicherung abgerechnet. Der title wird von der versicherung eingezogen. Diese fahrzeuge sind in den usa unverkaeuflich.
Der halter kann einen "salvaged" title zum wideraufbau beantragen, kann das fahrzeug aber nichtmehr veraeussern, ausser privatverkauf mit ausdrucklichem hinweis.
Deswegen wefden dise kisten ins ausland verscherbelt.
Genau das lese ich aus dem carfax.
Nebenbei haben auch manche repos nen salvaged title.

Gruesse
 
hier die beschreibung von Wikipedia- mit andern worten- FINGER WEG DAVON. Der Haendler haette das wissen muessen, wenn er regelmaessig mit US Fahrzeugen handelt. Hingehn, geld zurueck verlangen, wenn er sich weigert, von den berobten herren erklaeren lassen, warum er das vehicle zuruecknehmen muss. fertig.

Salvage titleFrom Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search In North America, a salvage title is a form of vehicle title branding, which notes that the vehicle has been damaged and/or deemed a total loss by an insurance company that paid a claim on it. The criteria for determining when a salvage title is issued differ considerably by each state, province or territory. In a minority of states and Canadian provinces regulations require a salvage title for stolen or vandalized vehicles which are not recovered by police within 21 days. In such cases insurance companies declare a vehicle total loss and pay off the previous owner;[1] but, in others, it is issued only for losses due to damage. Under some circumstances, a salvage title denotation may be removed or replaced with a Rebuilt Salvage designation;[2] and cars imported to, or exported from, the United States may be issued a clean title regardless of history.

Because a salvage title can be issued to a vehicle with easily repairable problems or no damage whatsoever, the low cost of the salvaged motorcycle or car is appealing to some hobbyists and investors. Experts recommend caution when purchasing a salvaged vehicle, because there may be hidden damage,[3] which, if unrepairable, may render the vehicle a "pile of parts."[4]

Contents [hide]
1 Determination of salvage status
2 Resale value of vehicles with a salvage title
3 Vehicle history reports
4 References
Determination of salvage status[edit]In general, a vehicle is deemed "salvage" when the insurer determines that the repair or replacement cost is in excess of approximately 70% of its market value at the time of the accident or theft.[1][5] Thresholds range between 50% and 95% of the vehicle's value, while "total loss states" leave the specifics to the insurer. In the state of Michigan, the issuance of a salvage title does not mean that the vehicle is also deemed a total loss.[5] Michigan issues a salvage title when the damage equals 75-90% of the pre-damage value; if the loss is 91% or greater the vehicle is eligible only for a "scrap" title, which cannot be subsequently upgraded by any means.[6]

Upon paying the claim, the insurer may offer to return the vehicle to the owner as an insurance buy-back, in which case the owner is responsible for having the repairs made and having the car inspected by a State-designated facility. Depending on the state, this inspection may remove the salvage brand from the vehicle's title.[7] The exact percentage of value that triggers the decision to total the vehicle is guided by applicable laws and regulations. The damage estimate is calculated at retail repair rates, which may be more than the cost of wholesale repair. Vehicles that are not bought back are auctioned as salvage to an auto recycler or a rebuilder and given a salvage title.

Resale value of vehicles with a salvage title[edit]Vehicles which carry a salvage title may not be registered and driven on public roads in most states,[8] which impacts resale value.[7] Rebranding of the title is not permitted without having an inspection to verify that they meet all safety standards.[9] The inspection procedure may be complex,[4] and attempts to illegally circumvent the inspections are periodically reported.[10]

Industry standards followed by the National Automobile Dealers Association Appraisal Guides, Kelley Blue Book Market Report Official Guide, and the International Society of Automotive Appraisers devalue a motor vehicle that has a salvage title. Kelley Blue Book automatically rates any salvage vehicle as "poor" and does not value it at all.[11] The value of a vehicle with a salvaged title is usually 25%-50% lower than the vehicle's estimated value. These cars cannot be registered or operated on public roads or highways.

If the vehicle is rebuilt to a road worthy condition and has passed State inspection the difference in price is 10-25%. These cars have "rebuild" or "rebuild salvage" annotation in the title and can be registered and operated just like a new car.

Cars that previously had "junk" title and were restored to road worthy condition get new title and new VIN after state inspection. New VIN will not match any other VIN numbers on the vehicle doors or panels. Year of the vehicle is determined by title issue date. These are considered to be self assembled cars.

Title washing refers to transferring a vehicle's registration for the express purpose of removing a title brand.[12] The practice is legal, and practiced by the insurance companies themselves.[13] Title brands such as "salvage," "junk," and "rebuilt" are not standardized, and a vehicle which has such a designation may receive a clean title when registered in a different jurisdiction. Further, vehicles imported to or exported from the United States and Canada are issued a clean title, even if they have been involved in an accident. Other states have relatively lax inspection criteria to remove the salvage brand.[2]

Vehicle history reports[edit]Vehicle history reports sold by specialty services are intended to disclose the title history of the vehicle,[14] including title washing. Because many US states don't submit accident information to the central National Motor Vehicle Title Information System[15] and junkyards don't always file required paperwork for destroyed vehicles,[16] the accuracy of these reports is not high. Consumer Reports noted that vehicle history checks would at times produce "clean" results despite the vehicles' being offered for sale as damaged on salvage-vehicle resale websites like eRepairables.com;[17] title report provider Carfax settled a class-action lawsuit regarding the comprehensiveness of its reports in 2007.[18]
 
Privat...-guess it's yours. ..
Aber trotzdem anwalt konsultieren. Und den getriebemann I'm smalltalk ueber den vorbesitzer aushorchen-vielleicht weiss der was..
 
Rechtsschutzversicherung sagt:

Der Verkäufer muss nur für die zeit haften in der er das Auto besitzt hat ob er einen Unfall hatte oder nicht.
Er hatte in der zeit keinen Unfall und ist somit im recht den Wagen als unfallfrei zu verkaufen weil er von einem Unfall in England nichts wissen kann.

Beim km Stand ist es ein erheblicher Mangel. Er macht sich der arglistigen Täuschung schuldig obwohl er auch vom falschen km stand nichts wissen kann. Allerdings muss er sich darüber informieren ob der km Stand stimmt oder nicht.

Deswegen könnte ich eine Minderung verlangen. Ist aber nicht sicher ob ich damit vor Gericht durch kommen würde. Es gab einen ähnlichen fall, bei dem man aber wusste um wieviel km der Tacho verändert wurde.




Letztendlich können es nicht viele km sein. Der Dodge steht gut da. Pedale nicht abgenutzt. Keine auffälligen verschlissene teile. Sitze sind Top und Hebel und Schalter nicht ausgeleiert.




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Und wenn er kein Carfax gemacht hat weiss der Verkäufer ja au nix davon.
Beweisen das er was wusste wird da ziemlich schwer in so nem fall
 
Wieso nicht in England ?
Es wurde 2008 exportiert nach Deutschland. Alles andere war davor mit Unfall. Der war doch nicht zwei mal in Deutschland ?


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Wieso nicht in England ?
Es wurde 2008 exportiert nach Deutschland. Alles andere war davor mit Unfall. Der war doch nicht zwei mal in Deutschland ?


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Na weil der Ram aus USA nach Deutschland kam.

04/15/2008 CHARLESTON, SC Independent Source VEHICLE EXPORTED TO GERMANY

War der jemals in England?
 
Mhhh.... ja stimmt.
Der Fahrzeugbrief ist auch etwas verwirrend.

Da steht "Chrysler (USA)"
Das USA wurde mit Kugelschreiber durchgestrichen und GB dahinter geschrieben.
Deswegen bin ich glaub auf England gekommen.


Der Verkäufer weis nun bescheid.
Er hat den Wagen Unfallfrei vom Händler gekauft.
Er meint den Tachostand kann man umstellen von Km auf Meilen.
Haben die vllt einfach den falschen Stand abgelesen?
Er hat 28000 Meilen und vom Optischen sieht er auch danach aus. Und nach reparierter Totalschaden sieht der auch nicht aus.
Hatte den in Großefehn ja auf der Hebebühne
 
Zuletzt bearbeitet von einem Moderator:
Das Carfax bezieht sich immer auf die USA .

...und die Hoffnung stirbt zuletzt, Fälle wie Deine hatten wir hier schon ein Paar !
 
Lis die beschreibung fuer salvaged title.
Kann auch ein nicht ausgeloestes repo auto sein, oder gestohlen, sichergestellt und vom besitzer nicht eingeforderd.
Aber laut deinem carfax wars n toalverlust. Kann sein, dass die den mit neuem rahmen aufgebaut haben, und das fahrzeug als eigenbau mit null meilen zugelassen haben? Das wuerde einiges erklaeren.
 
Oh man eh.... gibts dieses Carfax nicht auf Deutsch und genauer beschrieben?

Was kann denn jetzt im endefekt mit dem Auto wirklich sein?
Das Getriebe wird instandgesetzt auf Gewährleistung.
Der rest vom Fahrzeug steht so da als hätte er wenig km.

Karosserie sieht gut aus. Kleine Delle an der Heckklappe.
Spaltmaße sind gut und am Rahmen keine Auffälligen Beschädigungen.

Was kann ich denn noch befürchten?
Der Motor sieht auch so aus als ist er erst 5 Jahre. Alles ist furz trocken und es klappert oder rasselt nichts.
 
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